Łazienka hotelowa to miejsce szczególne. Z jednej strony właściciele i menedżerowie hotelu muszą spełnić określone standardy, na podstawie których przyznawane są gwiazdki hotelowe. Z drugiej strony łazienka hotelowa to miejsce, która jest poddawana ocenie gości w zakresie komfortu, wygody i czystości. Jak zatem zaprojektować idealną łazienkę hotelową?
Gwiazdki hotelowe
System popularnych gwiazdek hotelowych informuje nas o standardzie, jakiego możemy spodziewać się w hotelu. Warto podkreślić, że system ten jest obowiązkowy w Polsce, lecz np. Niemczech, czy Wielkiej Brytanii poddanie się ocenie jest dobrowolne, a w krajach skandynawskich system w ogóle nie obowiązuje. Ocenie poddawane jest zarówno wyposażenie hotelu, jak i obsługa, czy funkcjonowanie stref, np. gastronomicznej, czy relaksu.
Można wyróżnić trzy rodzaje łazienek hotelowych – przy pokoju, w części wspólnej oraz łazienki dla osób niepełnosprawnych. Wyposażenie tych ostatnich jest regulowane przez osobne przepisy, które opisują wysokości urządzeń i odległości między sprzętami. W standardowej łazience hotelowej musi znajdować się wanna lub prysznic, umywalka z blatem lub półka na kosmetyki, wieszaki na ręczniki i kosz na śmieci.
Kosmetyki hotelowe
Standardem, do którego jesteśmy przyzwyczajeni są miniaturowe kosmetyki hotelowe, dostępne w każdej łazience. Najczęściej są to żel pod prysznic, szampon i mydełko do rąk. Coraz częściej niewielkie opakowania kosmetyków są zastępowane kosmetykami w dozownikach. Jest to rozwiązanie zarówno bardziej ekologiczne, jak i lepsza dla finansów hotelu. Jedna butelka 300 ml umieszczone na uchwycie może być używana przez wielu gości i wystarcza nawet na 4 tygodnie używania. Dzięki temu hotel produkuje mniej odpadów i nie musi wyrzucać ledwo napoczętych miniaturek kosmetyków.
Marka ADA Cosmetics w swoim portfolio posiada trzy rodzaje uchwytów, które można przykręcić lub przykleić do ściany, wraz z dedykowanym kartridżem. Po zużyciu produktu wymienia się całą butelkę, co jest bardziej higienicznym rozwiązaniem niż systemy dolewane, które można łatwo zanieczyścić podczas dolewania.
Akcesoria hotelowe
Galanteria hotelowa to przedmioty, które przydadzą się podczas każdej podróży. W zależności od ilości przyznanych gwiazdek, hotel jest zobowiązany do udostępnienia poszczególnych akcesoriów w każdym pokoju lub w recepcji.
Najpopularniejsze akcesoria hotelowe to zestawy do mycia zębów oraz czepki kąpielowe, które zapobiegają zmoczeniu się włosów podczas prysznica lub kąpieli. Kapcie hotelowe do dodatek, który doda domowego ciepła do każdego pokoju hotelowego. Wykonane z przyjemnej tkaniny frotte zapewniają komfort i wygodę. Grzebienie, zestawy do golenia czy pilniczki do paznokci to przedmioty, których zdarza nam się zapomnieć podczas pakowania, zwłaszcza na krótkie wyjazdy.
Udogodnienia dla Gości
Właściciele hotelu chcąc zachować otrzymane gwiazdki muszą trzymać się określonych standardów. Lecz nie tylko dlatego warto zadbać o wszystkie udogodnienia dla gości, takie jak kosmetyki i akcesoria hotelowe. Żaden hotel nie funkcjonuje bez gości, a taki, który został odpowiednio ugoszczony nie tylko zostawi pozytywną opinię w Internecie, ale także poleci go swoim znajomym.