Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wystarczy zrobić kilka fotografii telefonem i to wystarczy. Niemniej jednak, profesjonalna sesja fotograficzna z udziałem kierownictwa i pracowników firmy przyniesie szereg wymiernych korzyści podczas kontaktów marketingowych z klientami i kontrahentami.
Rola fotografii biznesowej w budowaniu wizerunku firmy
Rola zespołu marketingowego polega nie tylko na promocji marki oraz produktów lub usług firmy. Jego głównie zadanie stanowi budowanie w oczach klientów pozytywnego wizerunku biznesu i przywoływanie określonych skojarzeń.
Czy chcemy, żeby działalność przedsiębiorstwa kojarzyła się z profesjonalizmem, osiągnięciami naukowymi i projektami nowych produktów? Być może dana firma chce zwrócić uwagę na przyjazną obsługę klienta i umiejętności organizacyjne pośredników biura podróży lub pilotów wycieczek turystycznych. Z kolei zespół adwokacki postara się zaprezentować raczej jako grupa ludzi konsekwentnych i nieustępliwych.
Sposób, w jaki dana osoba zostanie pokazana na zdjęciu, znacznie wpłynie na jego odbiór przez potencjalnych klientów. Ogromne znaczenie ma tu zarówno tło, jak i ubiór, makijaż, pozycja ciała oraz wyraz twarzy. Doświadczony fotograf potrafi dobrać kompozycję danego ujęcia do osiągnięcia wyznaczonego celu wizerunkowego. Profesjonalista sprawi również, że fotografowana osoba nie będzie spięta i wyjdzie naturalnie na zdjęciu biznesowym.
Zdjęcia kierownictwa i zarządu firmy
Zdjęcia kierownika, dyrektora, zarządu korporacji lub danego działu przedsiębiorstwa wykorzystuje się na wiele sposobów. Profesjonalne fotografie trafią na witrynę internetową firmy do działu „o nas”. Być może zostaną także użyte do zilustrowania krótkiej biografii autora artykułu na blogu tematycznym. Wizerunki szefów pojawią się również w mediach społecznościowych, zarówno na LinkedIn, jak i na Facebooku, gdzie pomogą w prowadzeniu dialogu z klientami.
Kolejne zadanie sesji zdjęciowej zarządu to pomoc w promocji firmy przy wykorzystaniu katalogów i materiałów ofertowych skierowanych do potencjalnych klientów biur podróży. Udowodniono, że takie fotografie ocieplają wizerunek firmy i budzą zaufanie po stronie klientów, pomagając w nawiązaniu kontaktów biznesowych i pozyskaniu nowych kontrahentów.
Zdjęcia grupowe oraz indywidualne pracowników firmy
Szeroko zakrojona strategia marketingowa uwzględni również zdjęcia pracowników firmy podczas wykonywania zadań w trakcie pracy. Profesjonalny fotograf zaplanuje i wykona sugestywne ujęcia grupy dynamicznych i kreatywnych pracowników biura podróży, sprawnej ekipy mechaników, doświadczonych naukowców w laboratorium, znakomitego przewodnika oprowadzającego wycieczkę turystyczną, czy też zawodowego kierowcy na tle autokaru lub mikrobusu.
Takie zdjęcia przydadzą się zarówno na stronę internetową firmy, jak i do materiałów reklamowych, które trafią do potencjalnych klientów biur podróży. Idealna fotografia biznesowa nie tylko wygląda estetycznie, ale również podkreśla profesjonalizm pracowników firmy i budzi zaufanie użytkowników oraz kontrahentów. Zdjęcia grupowe zespołów pracowników z biura i poszczególnych działów przedsiębiorstwa pomagają również w prowadzeniu rekrutacji, dzięki pokazaniu przyjaznego i profesjonalnego środowiska pracy.
Zdjęcia biznesowe wykorzystuje się wielokrotnie w przeróżny sposób. Fotografie zarządu i pracowników trafiają na witryny internetowe, do mediów społecznościowych, artykułów w prasie, materiałów szkoleniowych i rekrutacyjnych. Nie da się również przecenić ich roli w materiałach reklamowych i promocyjnych, które opatruje się w bogatą szatę graficzną. Profesjonalna sesja fotograficzna w firmie zwróci się bardzo szybko. Dzięki niej znacznie łatwiej będzie prowadzić skuteczny marketing i budować starannie zaplanowany wizerunek firmy, oraz docierać z przekazem do klientów i współpracowników.
Link do portfolio – profesjonalnej sesji fotograficznej